Nemojte iznenada prestati uzimati svoj antidepresiv
Nemojte iznenada prestati uzimati svoj antidepresiv
Anonim

Znati treba li prestati uzimati lijek može biti nezgodno: hoće li se svi stari problemi i simptomi vratiti nakon što napuste vaše tijelo? Postoje li nuspojave za zaustavljanje? Je li potpuno zaustavljanje sigurno ili je potrebno polako smanjivati ​​dozu? Ako je taj lijek antidepresiv poput Lexaproa, evo što trebate znati.

Lijekovi kao što su Lexapro, fluoksetin, Prozac, Paxil ili Zoloft koriste se za liječenje depresije i anksioznosti i dio su klase antidepresiva koji se nazivaju selektivni inhibitori ponovne pohrane serotonina (SSRI). Dok liječnici nemaju potpuni uvid u mehanizme u mozgu iza depresije i njezinog liječenja, ova klasa lijekova povećava količinu kemikalije serotonina.

Iako bi povećanje serotonina moglo pomoći poboljšanju mentalnog zdravlja kod osoba s depresijom ili generaliziranim anksioznim poremećajem, previše ga može biti štetno. Sindrom serotonina može se pojaviti kada su razine previsoke, što može dovesti do zimice i groznice, proljeva, napadaja i ukočenosti mišića, prema Mayo Clinic. Teži slučajevi mogu biti smrtonosni ako se ne liječe.

Za one koji uzimaju SSRI i imaju sigurnu razinu povišenog serotonina, prvi korak za prestanak uzimanja lijeka je razgovor s liječnikom koji ga je propisao za savjet o tome je li to pravi izbor. Ako jest, liječnik će vjerojatno preporučiti da se pacijent polagano odvikava od uzimanja lijeka, jer naglo prestanak može imati ozbiljne nuspojave.

Prema Nacionalnoj medicinskoj knjižnici SAD-a, ljudi koji iznenada prestanu uzimati SSRI poput Lexaproa, koji je također poznat kao escitalopram, mogli bi se povući. Simptomi ovog sindroma prestanka uzimanja antidepresiva uključuju "promjene raspoloženja, razdražljivost, uznemirenost, vrtoglavicu, utrnulost ili trnce u rukama ili stopalima, tjeskobu, zbunjenost, glavobolju, umor i poteškoće pri uspavljivanju ili zadržavanju u snu", a mogu trajati danima.

šuma-1366345_1920

Medicinska škola Harvard također navodi zujanje u ušima i "pucanje u mozgu", što je "osjećaj koji nalikuje strujnom udaru u glavi".

Budući da neki elementi povlačenja mogu izgledati kao anksioznost ili depresija, objašnjava Harvard, može se činiti kao da se pacijent vraća. Način na koji se može uočiti razlika je u fizičkim simptomima poput vrtoglavice, koliko brzo nastaju i koliko brzo doza antidepresiva uzrokuje da simptomi nestanu.

Medicinski fakultet preporučuje ostati u kontaktu s liječnikom koji je propisao lijek tijekom procesa i kaže da bi se blagi simptomi prekida mogli liječiti "kratkim tečajem ne-antidepresivnih lijekova kao što su antihistaminici, lijekovi protiv anksioznosti ili sredstva za spavanje", ali teže nuspojave zahtijevale bi od pacijenta da se vrati na antidepresiv i polako i sigurno smanjuje dozu.

Popularno po temi